Onsdag, 08:28

Solen lyser och jag hade velat vara lycklig å kär.
Vårkänslor spritter i kroppen.
Blandas snabbt upp med ångesten som tynger både hjärta och själ.
Idag vaknade jag till ngt bitterljuvt.

På med lite maskara på trötta ögonfransar samtidigt som fejk-leendet får plockas upp ur en ask.
Idag igen.
På med lite älskvärt nagellack.
Kan kännas lite bättre då.

Helst av allt vill jag klä mig i jogginbrallor.
Pälsa på tjockiströjan och vinterjackan.
Linda in mig i metervis med halsduk och dra ner mössan djupt i pannan.
Gå ut i solen och bara gå och gå och gå.

Lars och Håkan.
Veronica och Säkert.
Daniel, Oskar, Little Marbles, Familjen och Maskinen.
Melissa Horn och Andreas Grega.
Idag behöver jag svenska stjärnor som sjunger för mig.
Pluggar i musik i öronen.
Tar tag i mig själv och försöker släpa mig till ekonomikursen.
Idag är en sådan dag där jag hade behövt svensk musik och sol.
Då, hade jag kanske kunnat vara till mods.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0