Resten av ditt liv

Nu var det dags igen..
Den där eviga väntan på besked om vad röntgenplåtarna visar.
Är jag frisk eller hur ser det ut?
Klart jag är frisk, va fan dillar jag om?
Klart det ska vara bra.
Men..
Det är alltid det där förbannade men:et som står på trösklen och är bedredd att bryta sig in som en tjuv utan ngn som helst förvarning..

Hjärtat slår otäckt fort.
Känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken.
Händerna darrar och jag har obehag i hela kroppen.
Tisdag.
Då är det läkarbesök i Karlskrona.
Då får jag beskedet.
Tills dess går jag i ett vakum jag inte riktigt vet hur jag ska hantera..
Undrar om man lär sig att hantera och koppla bort den här väntan ngn gång?
Eller den sitter där, resten av ens liv?
Jag är rädd.
Så in i helvetes rädd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0