"Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut"

Känner mig lite deppig för tillfället.
Eller ganska mkt faktiskt.
Är trött.
Så in i helvetes trött.

Jag vill göra ngt annat.
Byta jobb, byta stad byta mkt.
Ta steget ut och göra ngt annat.
Men jag är låst.
Allt pga denna jävla sjukdom som håller mig kvar.
Sinkar mig i det jag vill.
Sinkar mig i så jävla mkt.
Jobb utomlands, ja jag tycker det låter mer än intressant.
Men för helvete?!
I min situation är det inte bara att göra det.
Jag kan inte bara dra.
För det funkar inte så.
Flytta sjukvård är det sista jag vill nu när allt är som det är.
Äntligen slipper jag dra hela jävla historien gång på gång på gång för doktorer.
Nu vet dom flesta vad det handlar om liksom.

Nej, jag har inte vant mig vid detta.
Jag måste bara acceptera.
För det fanns inget annat alternativ.
Det var detta eller dö.
Och nu sitter jag här.
Ingen som inte är där förstår.

Ikväll är jag ledsen.
Vet inte om jag ska ringa ngn.
Vet inte om jag pallar.
Vet inte om jag kommer få fram ngt mer än tårar och ett jävla ulkande och stakande av ord.
Jag vet inte ens vad jag ska säga.
Samtidigt som jag helst av allt bara vill sitta här i min ensamhet, låta tårarna spruta så mkt dom vill.
Låta maskaran rinna ner längs kinderna och bilda svarta sträck.
Samtidigt som detta vill jag att ngn tar mig i sin famn, håller hårt och säger stärkande ord.
Fan.
Ikväll är jag ta mig fan ett nervvrak.




Kommentarer
Postat av: SARA

Kärlek till dig ifrån mig.

Du är bäst.

2011-01-12 @ 20:45:30
Postat av: Emmy (Robins tjej)

Följer din blogg då & då men det vet du ju sen innan :)

Vill mest bara tala om för dig att du gråter inte ensam. Du går inte igenom något ensam & du tänker inte ensam.

Du har alltid dina vänner & jag ägnar dig en tanke då & då. Inte för att jag vet hur det är att gå igenom det du gör för det vet bara du men för att du är värd det & för att jag vet hur det är att leva med en sjukdom. Så alla dom gånger du är ledsen, Tänk på oss andra som ägnar dig en tanke & är ledsna precis här bredvid dig!

Stor kram!

2011-01-12 @ 21:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0