True colors

Hej, det är jag.
Nu var det ett tag sen vi hördes.
Jag ville nog mest bara önska dig en fin jul.
Någonstans vill jag att du ska ha det ändå.
Du vet hur jag är.
Bryr mig för mkt om saker och ting som jag inte borde ödsla energi på.
Håller kvar i något som jag vill släppa men inte riktigt kan..
Vill hata, men har inte riktigt slutat älska än..
Eller hata?
Nej, det är ett starkt ord som jag vill använda.
Sluta älska iaf.
Det hade underlättat..

Om allt vore annorlunda så hade jag önskat att din julklapp låg här under granen.
Vet precis vad du skulle fått.
Den där tröjan som du varit så äckelsnygg i.
Precis den..
Du skulle inte ha köpt ngt till mig.
Och jag hade inte velat ha ngt heller.
Det hade varit mer än tillräckligt att se den lyckan i dina ögon när du öppnat paketet.
För den tröjan är bara SÅ du.
Den är verkligen som gjord för dig..

Men nu är det ju inte så.
Och både du och jag vet det.
Jag vill skicka ett sms.
Skriva "God jul, hoppas att allt är okej"
Men jag ska inte.
Därför skriver jag det här ist.
Hoppas att det där "tvångsbegäret" som kliar fanatiskt i mina fingrar ska sluta så fort jag får trycka på spara-knappen.....




Imorgon är det julafton och jag funderar på vad tiden tar vägen....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0