Nyår.

31 december.
Sista dagen på året.
Solen skiner och kylan biter i kinderna.
Marken är bar och min gran är utkastad.
Läser igenom gamla blogginlägg.
Fifan vad detta är en deprimerande blogg.
Är jag verkligen såhär?!?
Men jag vet ju att det är spyhålet.
Där allt trillar ut.
Och så får det förbli.

Ska man sammanfatta året som gått.
Det är väl så man brukar göra..

Livet har lite gått på halvfart.
Mkt väntan.
På besked från doktorer och sjukhus.
Började prata med en beteendevetare.
Och jävlar vilken man.
Om det är ngn som får en att må bra så är det han.

Året har innefattar enormt mkt kärlek.
Vänskap som jag hoppas aldrig bryts.
Kärlek som aldrig försvinner.
Som vanligt har hjärtat fått styrk.
Söndertrasat och jävligt.
Inte riktigt läkt än, men jag jobbar med det.
Umgåts mkt med min kära syster.
Och kommande år ska det bli mer.
Jag älskar henne.

Musiken har nog varit en helande del mer än någonsin.
Sätter musik på lyckan.
Sätter musik till saknaden, vreden, sorgen och sist men inte minst, KÄRLEKEN.


Nästa år hoppas jag på att kunna börja leva på riktigt.
Att jag får bra besked.
Jag är rädd och nära till tårar idag känner jag.
Men ser fram emot kvällen.
Mat och vin med fint folk.
Ska på med klänning och känna mig snygg från insidan och ut.

Gott nytt.
Ut med det gamla, in med det nya.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0