som får en att säga i natten, "jag behöver ngt starkare"

Idag är en dag med fint väder.
Jag vill känna lyckan.
Men kan inte.
Omgiven av fina vänner.
Men det gör ont.

Idag är en dag då regn hade speglat min sinnestämning alldeles utmärkt.
Tårar trillar likt de ösregn som hägrat de senaste veckorna.

Idag är en sån dag då jag säger det igen.
Som så många gånger förr.
Kärlek är ingenting för mig.
Den gör bara ont.

Idag, en sådan dag där jag måste ta mitt förnuft till fånga.
Ta mig i kragen.
Helst av allt vill jag bara rymma från skiten.
Slippa se sanningen i vitögat.
Men nej.
Jag står som fastfrusen och tvingar mig själv gång på gång att genomlida det jobbiga.


Varenda låt med herr Hellström passar in på mig just nu.
Jag lyssnar, spelar låtar om och om igen.
Kan de utantill.
Refererar ALLT till det olyckliga...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0