det snurrar i min skalle..

Just nu förstår jag hur jag ska kunna somna inatt.
Tankar virvlar, allt snurrar..
Det snurrar i min skalle Emelie, det snurrar ngt så jävulskt..

Din pappa ringde idag.
Var så skönt att höra hans röst.
Jag har egentligen velat ringa, men kanske vart för feg.
Måste besöka dom.
Jag vill.
Får bli det till helgen.
Om dom vill och orkar.
Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, på dom.
Fina lilla älskade Emelie.
Jag saknar dig ngt enormt..

Jag har ont i magen..
Helst av allt vill jag bara lägga mig i sängen, med huvudet på kudden och somna hårt hårt hårt.
Samtidigt är jag rädd för att somna en kväll som denna.
Jag vill att morgondagen ska vara över, samtidigt om jag inte riktigt vill att den ska börja.
Visst, det är oerhört bra att läkarna tar en på allvar, att de bryr sig och verkligen vill ta reda på vad det är dom sett på röntgen.
Men samtidigt är jag så jävla rädd.
Så rädd att det inte finns..

Just nu ångrar jag att jag kanske inte valde att sova hemma hos mamma å pappa inatt.
Varför skulle jag vara så jävla stolt..?
Med det kändes bra innan.
Eller bra å bra, någorlunda okej är kanske ett bättre uttryck på det hela.
Jag kände mig stark.
Just nu känner jag mig bara liten.
Liten liten liten, mitt i en oförstående värld.

Jag tänker på min mamma.
Min fina mamma som mår så dåligt i allt det här,
Fan, nu rullar tårarna igen.
Jag måste nog försöka sova ist för att tänka.
Samla krafter tills morgondagen.
Samla mig, samla.
För helvete vad jag ska klara detta!
DET SKA JAG FAN TA MIG GÖRA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0