15 december.

Gårdagen var ganska mycket skit.
Allting.
Inget var kul.
Eller jo, lite, men det kassa och hemska humöret som infann sig typ hela tiden drog ner det mesa i skiten.
Negativ?
Nej inte alls.
Började dagen med en försovning.
Klockan ringde inte på mobilen.
Taskigt läge redan där,
Ja.

Jag hoppas på en bättre dag idag.
Klockan ringde.

Jag är ledsen.
Besviken och arg.
Har ont i magen.
Ont i huvudet.
Vill sova, men kan inte.
Hinner inte heller.
När väl kvällen kommer och det börjar bli dags, ja då är jag inte trött.
Dagarna igenom kan jag gå å jäspa men likt förbannat kan jag inte somna i tid om kvällarna.
Tankar protesterar.
Allt protesterar känns det som.
Snart är det jul oxå.
Julstämningen har inte ritkgit infunnit sig än ändå.
Trots att den borde det.
Trots att det är juligt som bara den i mitt kök.
Jag måste köpa gran.
Jag måsta träna.'
Jag måste hinna köpa klart julklapparna,
För tillfället känns det bara som mitt liv består av en massa måsten.
Måsten är tråkigt.
Liksom påtvingat.
Jag behöver semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0