3 rounds and a sound



Idag saknar jag sommarvärme.
Solen lyser med sin frånvaro.
Jag försöker få värme i lägenheten.
På med tjockaste tröjan, raggsockar, njuter av nybryggt kaffe.
Försöker intala mig att våren är nära.
Handlade tulpaner och små primulor.
Nu står de där i köket och lyser upp tillvaron fint.


Nattjobb och sen 3 timmars sömn på det?
Det gynnar INTE den kommande jobbnatten känner jag redan nu.
Vårdcentralen idag.
Förkylningen har satt sig som fan i ögonen.
Jag ska aldrig säga att jag ser trött ut igen.
För detta är det värsta jag varit med om i trötthetsväg.
Jag ser inte klok ut.
På riktigt.
Ögonen är så små som harlortar.
Typ.
Svullen å jävlig, ser ut som jag festat non stop i över 3 månader.
Det gör ont och jag vill helst av allt bara gå och lägga mig.
Sova bort det onda och vakna när det känns okej igen.
Det gynnar dock inte att det värker ännu mer när jag väl blundar.
Jag hade iaf inte urinvägsinfektion.
High five på ngt kanske.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0