Nåt annat än det här

Nu har jag hamnat där igen..
I den där känslan av att vara lycklig men inte riktigt våga..

Är så jävla rädd att erkänna det högt att det mesta känns bra just nu.
För varenda gång jag gör det, slås benen undan och jag ligger där platt på marken igen..

Det är alltid när det känns som bäst, den där kniven i ryggen hugger djupare än sist.

Dolt nummer innebär sjukhus.
Kramp i magen och ett likblekt ansikte.
Skakiga händer som lyfter på luren..

Undersökning i Karlskrona är på remiss.
Det är ju bra, men vad det är skakigt..

Hade suttit fint med värsta miljonvinsten.
Men om jag fick välja vad jag ville.
Så är det ett helt friskt liv.




"det är höstkallt på balkongen och jag längtar till nåt annat än det här"

Melissa Horn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0