Kärlek i paket.

Ibland kommer jag på mig själv med att fantisera om det hade vart du & jag.

Kärlek i paket.
Hur det hade vart att vakna upp jämte dig.
Hur jag hade velat sjunga "jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag".

Hur det hade kunnat vara att få se dig ligga där halvnaken i sängen med täcket nerhasat vid fötterna och läsa DN varje lördagsmorgon.
Hur du hade tittat på mig och sedan frågat om jag ville ha kaffe.

Hur vi hade tagit varann i handen och vandrat längs stadens gator.
Hur du hade  lagt armen om mig och viskat ngt kärleksfullt i mitt öra.

Hur jag hade kommit till ditt bygge med värsta blombuketten och fikakorgen en dag när allt bara kändes fuckat.

Men riktig kärlek finns inte i paket.
Jag vaknar själv.
Jag kan inte sjunga.
Dricker kaffet själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0