Raderar, förtränger och börjar om...

Jag yssnar på Emil Jensens låt "Nyår"

"Jag ska vara tacksam för allt jag har,
för varje dag jag får stanna kvar.
Men när hjärtat vill slå på stort,
är det lättare sagt än gjort.

Aldrig ställa ett enda krav,
bara vänta och slappna av,
men när jag smyger förbi din port,
är det lättare sagt än gjort.

Jag måste vidga mitt perspektiv och älska varje stund av mitt liv,
men när jag satsat allt på ett kort,
är det lättare sagt än gjort"



Tycker låten passar bra.
Som vanligt tar jag till musik när känslor speglar vardagen.
Dvs, musik är livet...

Igår avslutades ngt.
Nu måste det vara på riktigt.
Denna gången måste det sluta vara som det varit.
Jag raderade ditt nummer.
Du sa att jag skulle höra av mig när det kändes okej.
Okej?
Jag vet ärligt talat inte om det kommer kännas okej ngn gång med det här..
Du sa att det fanns för mkt gammalt mellan oss, att det var andra grejer oxå.
Att det aldrig skulle funka.
Detta var mitt uppvaknande.
Så tack?
Jag hoppas att jag grät de sista tårarna över dig igår.
För jag orkar inte mer.
Gråta, ja det är ngt jag kan.
Nu för tiden känns det som det är det jag är bäst på...





Kommentarer
Postat av: jeanette

<3

2011-12-03 @ 07:35:33
URL: http://janets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0