.

Helgen är över.
Nu åter en måndagsmorgon.
Det är kallt ute, vintern har kommit.
Snön rasar i mängder utanför.
Samtidigt som det är lite halvmysigt så vet jag inte ritkigt vad jag känner inför detta.
Tiden går så fort.
Det känns nyss som det var sommar.
När jag å mina finfina flickor satt på Åbron.
När man låg där i skuggan i hängmattan hos mamma och pappa, somnade mitt uppe i en bok.

Men nu, måndagsmorgon.
En kall och snöig sådan.
Trots att helgen har varit lugn i jämförelse med andra, så känner jag mig inte ett dugg utvilad.
Jag hade behövt semester.
Semester från det mesta.
Kanske isolera mig för ett tag.
Bara vara jag líksom.
Eller bara vara.
Inte ens vara jag.
Jag vet inte.
Det är saker jag måste ta tag i.
Speciellt det här med jobb och dylikt.
Skärpning.
Denna veckan ska bli bra.
Inte deppa ner sig nu.
Fan Mikaela.
Ta tag i dig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0