Ett brev på posten.

Idag fick jag kallelse.
En kallelse till röntgen på tisdag nästa vecka är inplanerad.
"Datortomografi av buken" står det.
Jag är rädd..

I förra veckan när läkarna sa att de skulle tidiglägga röntgen kändes det bara bra.
Idag när brevet damp ner på mitt köksbord insåg jag allvaret i det.
På röntgen kan dom ju se.
En massa kontrast ska jag dricka..
Äckligt som fan.
Jag skulle kunna spy bara av tanken på det.

Jag är rädd.
Rädd som fan.
Tänk om man hittar mer cancer?
Tänk om det har blivit sammanväxtningar av tarmarna?
Tänk om...
Nej, jag vill inte tänka på det..


Nervositeten kryper i ryggraden.
Jag är rädd.
Rädd.
Rädd.
Rädd.
Rädd...

Tårarna trillar ännu en gång denna dag..
Mina händer skakar och det blir ständiga feltryckningar på tangenterna..
Fy fan vad jag är rädd.




Kommentarer
Postat av: Sara Rara

Det får vi verkligen inte hoppas gumman.

Oh, jag är så glad att vi ska ses imorn, saknar dig så himla mkt.

2010-05-18 @ 17:01:44
Postat av: elin

Kämpa på Mikaela, du är en stark och underbar tjej! Hörs vi inte innan så ses vi på fredag, ha det bra till dess!

2010-05-18 @ 20:05:21
Postat av: karin

sänder lite styrka.

2010-05-18 @ 22:20:43
URL: http://lovebird.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mikaela, du är en grymt stark tjej. Du fixar det. Tänker på dig.

2010-05-18 @ 23:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0