Studenten



Mmm, ja det var 2 år sedan nu.
2 år sen man var glad och lycklig.
Hela livet framför en och inte en aning om vad man skulle göra efter sommarjobbet.
Samtidigt som allt var glatt och härligt, var det med vemodighet i hjärtat.
3 år i Karlskrona var slut, det var dags att bli vuxen på riktigt.
Så många känslor som snurrade.
Tårar trillade hejvilt blandat med skratt, asti och lycka.
Det var tider det.
Jag vill göra om det.
När jag ser alla glada studenter i vita mössor och klänningar.
När de åker flak och skriker sig hesa till "för vi har tagit studenten, fy fan va vi är bra"
Jag minns.
Jag vill ha den tiden igen.
Jag vill ha ett friskt liv som jag hade då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0