Oroshjärta.

2 flugor i en smäll blev det idag.
Jag hatar tandläkarn..
Sitta där å gapa så käken nästan hoppar ur led.
Så ska som kreta med den där dumma onda vassa pinnen i käften med..
Men för all del, missa å slint så du drar sönder tandköttet bara, gör det!
Ny tid bokad.
23 mars är det visst dags för att "plasta" en tand.
Jaja, det var väl nödvändigt..
En kvart ska det ta, varför kunde det inte göras idag da?
Hm..

Bort till Kna för att inleda det tredje behandlingstillfället.
Träffade en man där.
Samma man som jag sett där ett par ggr innan och snackat litegranna med.
Imorgon är hans sista behandlingstillfälle,
Jag vill oxå...
Han frågade hur många ggr jag hade kvar.
När han fick höra att det är 7 ½ ggr kvar så sa han:
"Det kommer bli bra, gäller bara att kämpa igenom det!
Och glöm inte att hålla humöret uppe lilla tösabit"

Klart det kommer bli bra.
Finns ju inte ngt annat ju!

Men det tar tid, jag har börjat fatta det,
Har nog inte riktigt insett det för ens nu.
Att det kommer bli jobbigt, med alla dessa upphåll som ständigt uppstår..
Men pepp på mig själv!
Mikaela, du är stark,
Som sänt från ovan(hm, om det nu finns ngt gott där..)
Iaf, ett samtal från doktor Ingvar trillade in för ett litet tag sen.
När jag hörde att det var han som ringt var i princip min första fras:
"Hur länge jobbar du om dagarna egentligen??"
Till svar fick jag:
"Ja du,  bli aldrig doktor, du får ta med dig det mesta hem..
  Det är oerhört många som är sjuka Mikaela..."
(ja, det är ngt man märkt nu när man blivit sjuk. helt ofattbart att det finns så många som lider av både det ena och det andra..)

Mitt oroshjärta har lugnat sig för stunden.
Tack Ingvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0