Jag vet vilken dy hon varit i.

Det är så tungt att gå upp på mornarna.
Det tar emot ngt så ofattbart.
Jag vill inget hellre än att bara somna om..
Ligga kvar och få somna om.
Snooze-funktionen på mobilen håller på att sluta fungera...
Kanske är detta ett tecken på att jag ska ge upp snozzandet.
Man blir ju faktiskt inte piggare direkt.

Efter en promenad till jobbet i denna vinterlika stad jag befinner mig i just nu kändes det lite bättre.
Det frös i näsan på en, kylan fick mig att vakna ritkigt.
Likt förbannat kommer jag till jobbet, hinner inte mer än sätta mig på kontoret för ens tröttheten hoppar på mig från ingenstans.
Står och lurar där bakom dörren och vips så anfaller den och tar min kropp i besittning.

Jag drar igång radion.
Håkan Hellström.
Kärlek till den mannen.
Minns när jag var i Lund med Henrik.
Vi stod där framför scenen med hur många Håkan-fans som helst.
Aldrig hade jag kunnat tro att Henrik och jag skulle bli vänner.
Första gången vi träffades sa han ngt oförskämt.
Jag tog illa upp och vi var på okant redan från start.

I Lund den där kvällen så var det han, jag & Håkan.
Jag å Henrik stod där med varsin arm om varandra och vaggade i takt till "Jag vet vilken dy hon varit i"
Det var en fin stund.
Och jag tackar dig Henrik för att jag fick uppleva den tillsammans med dig.
Idag ska Håkan få sjunga för mig hur mkt han vill!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Sv: tack fina du, ja super mysigt!

Måste även säga att dina texter berör mig verkligen, du är fantastiskt duktig på att skriva. Massa kramar!

2010-12-29 @ 10:39:18
URL: http://Janets.se
Postat av: Ulrika

Tack rara!

2010-12-29 @ 12:30:16
URL: http://colorelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0