Besked..?

Halv 9 i morse bar det av ner till Malmö.
Väl inne i väntrummet blev nervositeten och oron ännu mer påtaglig..
Det kommer ut en gammal gubbe som snackat med en doktor, han säger till sin vän som är med honom att han har cancer i hela kroppen, att det är kört för honom.
Sånt här vill man inte höra när man sitter här!!!
För fan!
Tårarna trillar nerför mina kinder..
"Skärpning Mikaela! Du ska bli bra, detta ska ordna sig", ett försök att peppa bort de hemska tankarna....
Mamma försöker göra ett tappert försök att trösta mig, men ser hur tårarna i hennes ögon oxå stiger.

Efter ett tag när jag lyckats samla mig en aning, kommer en sköterska ut och visar in oss i ett rum.
Det var sagt att jag skulle göra en rektoskopi* först å sen snacka med doktorn. Men nej, nu vart det doktorn först..
Vi blév visade till ett litet rum där satt vi å väntade..
Å vad vi fick vänta..
Denna väntan var nog bland det värsta jag varit med om.. Doktorn kom ju inte,...
Rädslan steg ännu mer..
Skakade så jag var tvungen att knyta händerna hårt hårt för att dom inte skulle skaka sönder kändes det som..
Slutligen kom doktorn.

Operation ska göras.
Först röntgas, sen ännu en koloskopi**.
Sen operation på det.
Han hoppades att man skulle kunna göra alltihopa samtidigt.
Det hoppas jag med. Jag hoppas det så innerligt att det nästan inte finns...
Sen efter det blir det strålning och cellgift.
Ena äggstocken ska de plocka bort å frysa ner. Eftersom det ska bli strålning kan det slå äggstockarna.
Så i förebyggande syfte.
Känns bra att dom tänker på pass långt å på framtiden.

Det kommer bli stomipåse..
Påse med skit på magen.
Hur mysigt låter det på en skala da
? Men förhoppningsvis är det bara tillfälligt, 3 - 7 månader. Bara för att tarmen ska få vila å kunna läka i fred.
Men fan.. Om man blir frisk så får man ta sig samman å stå ut med det.
En månad tills operation.. Känns jävligt länge..
Men fan vad bra detta ska bli
Jag ska klara det!
Och med alla er på min sida så ska detta gå hur bra som helst!




*rektoskopi (man kollar nedre delen av ändtarmen)
**koloskopi ( man kollar hela tjocktarmen och en bit på tunntarmen men en jävla kameraslang som ser ut som en tjock jävla trädgårdsslang...)


Kommentarer
Postat av: Lotta Vimmelmamman

Hej fina du. Såg att du varit inne på min blogg. Hur mår du? Du får gärna maila mig

Kram Lotta [email protected]

2009-10-09 @ 21:02:47
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: emelie

mina tårar faller när jag läser dina ord, babe. kan inte med ord förklara hur ont det gör i mig. önskar jag var hos dig nu & kunde kramas hårt...



men nu ska det í alla fall BORT, de ska operera snart & det kommer försvinna!



all min kärlek till dig, jag finns här <3

2009-10-10 @ 00:06:00
URL: http://emeliewantzin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Lilla gumman, tänker på dig! Det här fixar du!

2009-10-10 @ 20:03:14
Postat av: Cassandra

Jag blev helt tom av att läsa det du skrivit. Du fixar detta! Klart du gör!

2009-10-11 @ 20:54:20
URL: http://caessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0