Idag spottar jag galla över...

...midsommar..
Nu har denna afton trängt  in i våra liv
Alla är helt saliga å oj vad kul alla ska ha..
Dans runt stången, små grodorna, 7 sorters blommor, sill å nypotatis..
Årets kväll ska detta bli!!


Jaha..?
Överskattat om ni frågar mig..
Är alltid regn å rusk på midsommar typ
Kallt som katten så den fina blommiga klänningen som hade varit perfekt för en ljumen  sommarkväll,
 känns  nu bara dumdristigt att ta på sig..
Långkallsonger och toppaluva känns mer givet..

Å matjesill??
Vad är det för dumt påhitt..?
Tror egentligen inte att det är ngn som gillar det,
men bara för att det hör till tradition,
 har alla fått för sig att det smakar gudomligt.

Nej, jordgubbarna är väl det bästa med detta ståhej..
Men inte ens de kan man frossa i hur mkt man vill för tro fan att priset höjs hutlöst med ett flertal kr...
45kr/litern, det är ju rena rånet..

Nej, detta är bara en överskattad högtid för mig..
Så nu är jag meddragen ner till Sandviken vilket jag inte alls känner för...
Så ja, denna kvällen kommer väl sluta i karatefylla som inte är av denna värld, kanonförkylnging pga nakenbad i 3 gradigt vatten kl 4.39 på morgonen och man har tappat bort sin mobil...

Trevlig midsommar på er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0