Mycket nu!

Nu är det många bollar i luften!
Idag har jag farit runt som en duracellkanin..
Dumt kanske med tanke på att jag borde ta det lugnt.
Men fan vad jag är trött på att göra det..

Idag har jag träffat stomiterapeuten.
Vet egentligen inte varför..
Var mest jag som snackade, kanske lärde mig ngt, men inte mkt..
Hade ju underlättat så fruktansvärt att få snacka med ngn i sin egen ålder om det, men hm.. Verkar som jag får fånga tag i ngn sådan människa själv.
Eller ngn som fick det när "den" var ung..
Jobbar vidare på det.

Imorgon ska jag besöka arbetsplatsen!
Ska bli riktigt kul att träffa alla igen!!
Saknar dom som fasen faktiskt.
Får se hur det blir med ev förlängning å så, men dumt att hoppas på för mkt..

På fredag smäller det visst!
Den här port-a-cat:en dom ska sätta in vid halspulsådern (för att underlätta cellgiftsbehandlingen så man slipper bli helt sönderstucken i armarna, och cellgifterna fräter på kärlen, så är därför bra att det går in i en stor åder.)
Egentligen fanns det inte tid förens efter nyår, så första behandlingsomgången var tänkt att den skulle ges i armen, men det blir visst operation på det redan nu på fredag!?!?!?
Känns ganska bra, för det fanns ganska många risker med att ta det direkt in i armen.
Men operationen görs, med LOKALBEDÖVNING!?!?!
Detta känns läskigt, men skönt att jag får den innan behandlingen trots allt..
Så fredag it is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0